Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Krzychu
Administrator
Posty: 14
Rejestracja: 10 mar 2016, 14:02
Lokalizacja: Woj.Lubelskie
Gadu Gadu: 23625437
Wiek: 19

Regulamin forum.

Postautor: Krzychu » 10 mar 2016, 14:24

Art. 1. Uwagi ogólne.
§1. Forum poświęcone jest osom. Niemniej jednak, ponieważ na osach świat się nie kończy, stworzono dział „Kantyna”, a także chat, gdzie można wypowiadać się na dowolne tematy niezwiązane z osami.
§ 2. Władzę na forum sprawują administratorzy. W utrzymaniu porządku pomagają im zaś wyznaczeni przez nich moderatorzy. Demokracji brak.
§ 3. Na chacie obowiązują paragrafy 1., 2., 3., oraz 7. artykułu 2. oraz paragrafy 5. i 6. artykułu 3.


Art. 2. Zabrania się:
§1. Łamania prawa Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności prób oszustwa, nawoływania do dyskryminacji na tle rasowym, narodowościowym, religijnym czy płciowym.
§2. Ubliżania innym użytkownikom forum oraz innych form ich niekonstruktywnego obrażania.
§3. Spamowania, trollowania i innych form forumowego wandalizmu.
§4. Posiadania więcej niż jednego konta użytkownika przez jedną osobę (poprzez „konto” należy również rozumieć konto zablokowane przez administrację za nadużycia popełnione przez użytkownika forum).
§5. Znęcania się nad zwierzętami (przedstawicielami królestwa Animalia).
§6. Publicznej obmowy (poprzez obmowę należy tu rozumieć, zgodnie z definicją podaną w Słowniku Języka Polskiego PWN, „celowe przekazywanie o kimś niekorzystnych lub złośliwych informacji”) użytkowników forum na innych witrynach internetowych (forach, blogach, stronach prywatnych).
§7. Prób obrony swojego analfabetyzmu zaświadczeniami o dysleksji w przypadku nagminnego łamania Art. 3. § 1. ust. a) niniejszego regulaminu.
§8. Pisania postów jeden pod drugim, jeżeli nikt nie odpowiedział w międzyczasie, a od napisania poprzedniego posta upłynęło mniej niż cztery godziny.
§9. Wstawiania na forum wszelkiego rodzaju reklam bez zgody administratora. Każda niedozwolona reklama (czyli taka, na którą nie wyraził zgody administrator) będzie usuwana, a użytkownik otrzyma ostrzeżenie, lub (w przypadku, gdy nie będzie to pierwsza reklama) zostanie zbanowany (tymczasowo lub permanentnie).

Art. 3. Zasady savoir-vivre’u na forum.
§1. Język tworzenia postów.
a) Językiem obowiązującym na forum jest poprawna (ortograficznie, gramatycznie, interpunkcyjnie i składniowo) polszczyzna.
b) Odstępstwo od tej reguły dopuszcza się jedynie w uzasadnionych wypadkach (gdy osoba udzielająca się na forum nie jest obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej i nie zna polskiego).
§2. Wypowiadanie się w temacie.
a) Odpowiadając w wątku należy trzymać się, przynajmniej w sposób ogólny, jego tematyki.
b) Zasada ta nie obowiązuje w „Kantynie”.
c) Gdyby napisanie nowego posta miało naruszać paragraf ósmy artykułu drugiego niniejszego forum, należy skorzystać z opcji „edytuj” i dopisać nową treść w poście poprzednim.
§3. Cytowanie.
a) Cytując wypowiedzi innych użytkowników należy w sposób poprawny używać znacznika [quote].
b) Zaleca się wycinanie fragmentów cytowanego posta, na które się nie odpowiada.
§4. Zakładanie nowych wątków.
a) Wątki należy zakładać w odpowiadających ich problematyce działach tematycznych.
§5. Użycie wulgaryzmów.
a) Uprasza się o redukcję użycia wulgaryzmów do minimum.
§6. Zamieszczanie wypowiedzi osób trzecich.
a) W przypadku zamieszczania opinii osób trzecich, artykułów prasowych i innych materiałów, których autorem nie jest autor posta, należy w sposób jasny podać ich źródło.

Art 4. Metody dyscyplinowania użytkowników.
§1. W przypadku naruszenia przez użytkowników forum któregoś z paragrafów zawartych w artykułach drugim, trzecim i piątym niniejszego regulaminu, moderatorzy oraz administratorzy mają prawo, wedle własnego uznania, zastosować następujące środki:
a) Edycję posta.
b) Wydzielenie postów do nowego tematu.
c) Przeniesienie tematu do innego działu.
d) Usunięcie posta lub tematu.
e) Zamknięcie wątku.
f) Pisemne upomnienie na privie lub na publicu.
g) Oficjalne ostrzeżenie rejestrowane w systemie forum.
h) Banicję czasową lub stałą.
§2. W przypadku naruszenia przez użytkowników chatu któregoś z paragrafów wymienionych w §3. Art. 1. regulaminu, moderatorzy oraz administratorzy mają prawo, wedle własnego uznania, zastosować następujące środki:
a) Edycję wpisu.
b) Usunięcie wpisu.
c) Bana z chatu.
d) Pisemne upomnienie na privie lub na publicu.
e) Oficjalne ostrzeżenie rejestrowane w systemie forum.
f) Banicję czasową lub stałą.
§3. Od decyzji moderatora forum przysługuje odwołanie do administratora.
§4. Decyzja administratora forum jest ostateczna i nie podlega dyskusji.

Art. 5. Obowiązki użytkowników.
§1. Użytkownik rejestrujący się na forum ma obowiązek zapoznać się z niniejszym regulaminem i przestrzegać go.
§2. Użytkownik ma obowiązek dostosować się do instrukcji zawartych w opisach działów, które mają wartość uzupełniającą wobec regulaminu.
§3. Każdy nowy użytkownik ma obowiązek napisania swojego pierwszego posta w dziale ,,Poznajmy się'' w temacie ,,Powitalnia''.

Art. 6. Ważność regulaminu i jego ewentualne modyfikacje.
§1. Regulamin nabiera ważności w momencie jego publikacji.
§2. Administracja forum zastrzega sobie prawo do modyfikacji regulaminu bez wcześniejszego ostrzeżenia – w takiej sytuacji dokonane zmiany nabierają ważności z chwilą ich publikacji.
§3. Każdy użytkownik rejestrujący się na forum samym aktem rejestracji potwierdza
Wredny admin

Awatar użytkownika
Deuter
Administrator
Posty: 12
Rejestracja: 10 mar 2016, 10:02
Lokalizacja: Gołotczyzna
Wiek: 18
Kontaktowanie:

Re: Regulamin forum.

Postautor: Deuter » 13 mar 2016, 16:31

Uzupełnione o §3 Art 5.
Przypominam o przestrzeganiu regulaminu.
Admin pozdrawia ;)


Wróć do „O forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość